2018. február 24., szombat

Találkozás a Megfeszitettel I.

Valamikor régen, a megtérésem után, beszélgettem egy gyóntató atyával az imaéletemrõl. Elmondtam neki, hogy valahogyan át szeretném rendszerezni az életemet. Ezt is akartam volna, meg azt is…

Õ figyelmesen végighallgatott, majd azt mondta, hogy nem lehet mindent egyszerre megvalósítani. Kezdjem el elõször egyszerre csak egy dologgal. Például kezdjek el minden reggel, felkelés után, egy negyedórát imádkozni. Ne az legyen, hogy: Szívem elsõ gondolata, kávévizem tegyem oda... Tényleg, kezdjem azzal a napomat, hogy: Szívem elsõ gondolata, hozzád száll fel Istenem…

Hazamentem és másnap reggel tényleg felkeltem reggel 6 órakor. Letérdeltem a szobámban, a falon függõ feszületünk alá és elkezdtem imádkozni. Miután elmondtam az imát és behúnyt szemmel figyeltem az Úrra, egyszerre csak egy világos kép jelent meg elõttem. Egy lapos, enyhén egyenetlen, fényesen sima kőpadlót láttam magam előtt. Valami szikla teteje lehetett... A szikla drappos-szürke mészkő volt. Az egyenetlenségek fényesre voltak kopva, valószínüleg a járkálásoktól, a cipõk talpától. Amint ezt a sima kőpadlót figyeltem, egyszer csak azt látom, hogy valami gerenda van beleállítva a sziklába, egy vésett lyukba. Amint felnéztem a gerendára, hát látom, hogy az egy feszület: az Úr Jézus keresztje.

A kereszt gerendája kb. 12x12 cm vastagságú lehetett és egy kb. 25-30 cm mélységű, ugyanilyen méretű vályatba volt beleállítva. A megfeszített Úr Jézus lába nem volt magasan, csak úgy kb. 60 cm-re a földtõl. A feszület hosszabbik szára nem lehetett hosszabb mint 2,5 m. A rövidebb szára arányos volt ehez, úgy kb. 1,5 m. Az volt a meglepõ, hogy az Úr Jézus teste nem volt nagyobb, mint egy mai 14 éves gyermeké. Úgy kb. 1,5 m magas lehetett és ami kb. 50-60 kg testsúlynak felelhet meg. Sovány volt és szálas izomzatú. Nem láthattam sem a sebeit, sem az arcát, csak egy dolog maradt meg tisztán a szememben: a bokája fölé volt kötözve egy durva, görcsös, foszladozó, nem túl vastag csihánkötél. Ezután ismét csak a földet láttam, illetve a sziklát, és ahogyan néztem azt, egyszerre csak elkezdett csöpögni valami bordós-pirosas folyadék felülrõl nagy cseppekben. Pillanatok alatt három-négy tenyérnyi tócsa alakult ki a szemem elõtt és folyt előmbe. Ekkor rájöttem, hogy az az Úr Jézus Szent Vére... Megborzadtam, megráztam a fejem és kinyitottam a szemem. Emlékszem, hogy egész nap e látomás hatása alatt voltam...

Késõbb még többször imádkoztam így reggelente, de többé soha nem volt ilyen látomásom. Ma is, több mint 20 év után, tisztán emlékszem arra, amit akkor tapasztaltam. Azon gondolkodtam, hogy vajon miért láttam azt a kötelet az Úr Jézus bokáján... Aztán arra gondoltam, hogy az a kötél látványa hiteles lehetett, mert az elítéltek, hiába hogy készülnek lélekben a kivégzésre, az utolsó pillanatban mégiscsak megesik, hogy elveszítik önuralmukat és elkezdenek vergődni. Ezért valószínüleg, az lehetett az eljárás, hogy a katonák elõször odakötötték a kereszthez az elítélt kezét meg lábát, majd csak azután végezték el az odaszögezést. Amikor ez megvolt, akkor az a 3-4 katona, egyszerûen csak beleállította a keresztet a sziklába vályt lyukba. A kereszt és az ember súlya, legtöbbször nem haladhatta meg a 120 kg-ot, ezért szerintem nem kellett oda semmiféle húzókötél, hogy felállítsák a keresztet. Ment az kézbõl is a katonáknak…

Persze, nem tudhatunk semmi bizonyosat, de megfigyelhetjük ma is a múzeumokban a régi páncélzatok méreteit. Láthatjuk, hogy a középkor emberei gyakran nem voltak magasabbak 1,4-1,5 méternél. Mindezek igencsak valósnak éreztetik velem azt, amit láttam... De valójában, a méretek és egyébb részletek nem nagyon számítanak. Csak az számit, hogy az Úr Jézus, az élő Isten Fia, az Õ Szent Vérét ontotta értünk, hogy lemossa bűneinket. Dicsõség és hála legyen Neki mindörökké...

Amikor imádkozunk a feszület előtt, akkor mindig a Szent Kereszt tövéhez megyünk, ahol ma is folyik a mi Megváltónk Szent Vére. Áldott legyen az Ő Szent Neve örökkön-örökké. Ámen.
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése