Ilyenkor álmomban mindig lebújtam a földre és mozdulatlanul, rettegve vártam, hogy
mi fog történni. Persze a medve mindig elment, eltünt valahová, és én sértetlenül keltem fel
a földrõl. Az idõ múlásával, az álmomban megjelenõ medvét a gonosz indulattal
és a kisértéssel hoztam összefüggésbe.
Szent Jakab levelébõl, meg Aquinói Szent Tamás tanításából is tudjuk, hogy
Isten teljesen mozdulatlan és változatlan. Benne a változásnak még csak az árnyéka
sincs…
Minden mozgás és minden változás Õtõle indul ki, Aki minden mozgásank és
változásanak Ő az elsõdleges oka és Ura. Áldott legyen az Õ Szent Neve. Ámen.
Izrael népe, amikor kivezette õket Isten a fáráó rabságából, amint odaérkezett
a Vörös tengerhez, rémülten kiáltozott, hogy miképpen szabadulhatna meg az õket
követõ egyiptomi seregtõl. Szidták Mózest, hogy miért nem hagyta õket a
biztonságos rabságban... Ekkor Mózes csak annyit mondott nekik: Ne féljetek...(Kiv 14:13). Ez azt
jelentette, hogy ne csináljanak semmit, hanem csak várják, hogy az Úr cselekedjen...
Az Újszövetségben, Szent Jakab apostol arra buzdít, hogy engedelmeskedjük
Istennek, álljunk ellen az ördögnek, és akkor az elfut tõlünk...
Mit jelent ez az ellenállás? Hát mozdulatlanságot... Az ördög nem képes hozzánk
nyúlni, nem tud semmit se tenni, ezért kísért, hogy mi magunk cselekedjük meg a rosszat. De Isten nem
engedi meg, hogy erõnkön felüli kísértés érjen minket...
Isten megengedi a kísértést az
életünkben, amint azt megengedte Ábrahám életében is, meg az Úr Jézus földi
életében is (Zsid 2:18; 4:15), hogy nyilvánvaló legyen ki hûséges Őhozzá. Azonban Isten sose kisért, sose csábít a rosszra, hogy mi bûnbe essünk...
Az ember rendetlen
vágyai azok, amelyek a rosszra viszik az embert. Ezért imádkozzuk a
Miatyánkban, hogy: ...ne vigy minket a
kisértésbe... Itt Isten megengedõ akaratáról van szó. Megengedi a különbözõ
kisértéseket életünkben, hogy kipróbáltak legyünk...
Minden kísértés és lelki vihar ideje alatt, a mozdulatlanságot kell
választanunk. Minden bûn, amelyre a kísértés viszi rá az embert, mozdulatból ered.
Innen jön a gyilosság, az öngyilkosság, a nemi erõszak, a fajtalanság, a
tisztátalanság, a tolvajlás, stb. A kísértésre, az ember elindúl, mozdítja a kezét,
a lábát, a testét, és a rossz megcselekvésére adja.
Maradjunk mozdulatlanul. Ez nem teljes fizikai
mozdulatlanságot jelent, hanem azon a szellemi vagy testi téren maradjunk
mozdulatlanul, amelyen a kisértés ér minket. Ezt a mozdulatlanságot el lehet érni egy környezet változtatással, egy jó társaság
megkeresésével, egy közös imával, stb...
Van egy székely mondás: Nem az legény aki űti, hanem az, aki bírja... Itt is az a legény, aki kibírja mozdulatlanul a
kísértést...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése