2015. október 9., péntek

Máriás élmény

Nemrég ért véget a Mária tisztelet Erdélyben kiállítás, amelyet a Csíki Székely Múzeum szervezett a Gyulafehérvári Római Katolikus Érsekség, a ferencesek Kisebb Testvérek Rendjének Szent István Királyról Nevezett Erdélyi Rendtartománya és a Csíkszereda Polgármesteri Hivatal támogatásával. Olvastam a sajtóban a megnyitóról, láttam a képeket és én is megkívántam, hogy megtekintsem a kiállítást. 


 

Nemsokára el is mentünk a feleségemmel a múzeumba. Sajnos, mivel nem ismertük a múzeum nyitási rendjét és d.u. 5 körül értünk oda, alig 45 percünk maradt a kiállítás megtekintésére. 

A lényeg az, hogy amint beléptünk az elsõ terembe, rögtön megéreztem a Lélek jelenlétét és egy sugallat ezt mondta a szívemben: A Szûzanya nagyon szeret téged! Továbbhaladtam a termeken, mintha mi se történt volna, de lélekben ledermedtem ennél az élménynél. Éreztem, hogy Krisztus békéje száll le rám és a Szûzanya mindent elhessegtetõ, megnyugtató szeretete vesz körül. 

Azon töprengtem, hogy vajon a Szentlélek szólt-e, de inkább arra tippeltem, hogy ez egy angyal “hangja” volt. A szeretet és a béke érzése mindvégig velem volt, amíg a múzeumban tartózkodtunk. Mivel az idõ nagyon rövidnek bizonyult, elhatároztam, hogy még egyszer visszajövök és zavartalanul fogok figyelni a lelki megtapasztalásomra.

Nemsokára vissza is tértem a múzeumba, egydül, a fényképezõgépemmel felszerelkezve, és alaposan végigjártam minden képet és szobrot. Ekkor már nem tapasztaltam semmi rendkívülit, de a vetítõteremben leülve végigimádkoztam a rózsafûzért és olyan forró szeretetet éreztem, mint a amilyent egyes ünnepekkor szoktam érezni a szentmise alatt. Többször is megfordult a fejemben, hogy tegyek tanuságot a megtapasztalásmról, s ekkor olvasom a Szekelyhon-on, hogy bizony mások is megtapasztalták, hogy a múzeum egy idõre szakrális térré változott.

Amint azon töprengtem, hogy ugyan miért is szeretne engem a Szûzanya, eszembe jutott egy korábbi élményem. Szolgálati küldetésbe kellett utaznom az anyavállalathoz. Korán reggel, az autóban, azon törtem aggódva a fejem, hogy miként is lesz majd, mert a küldetés témája igencsak kényes volt. Amint ezen töprengtem, egy látomásom volt.  Azt láttam, hogy a Szûzanya áll velem szemben és egyenes karokkal, határozottan nyújtja felém a kis Jézuskát. A karocskái alatt fogta a Jézuskát, felém fordítva és úgy nyújtotta nekem. Megzavarodva ráztam ki a fejembõl ezt a képet. Nem értettem meg semmit belõle…

Egy idõ után aztán meglátogatott bennünket egy ismerõsünk a kisbabájával. Egy adott pillanatban az anyuka, se szó se beszéd, a legtermészetesebb mozdulattal átadta nekem a kisbabát. Már elég rég volt, amikor kisbabát fogtam a karjaimban. Az arcomhoz szorítottam pihés fejecskéjét. Ekkor két dolog érintett meg: a kisbaba törékenysége és az anyuka bizalmas gesztusa. Igen, az anyuka azt nyomta a kezembe, ami neki a legdrágább volt. Ezzel akaratlanul is azt fejezte ki, hogy: benned megbízom, te a barátom vagy…  Hasonlóképpen, amikor a Szûzanya felénk nyújtja a kis Jézust, ez azt jelenti, hogy megbízik bennünk és a barátai vagyunk. Ez pedig igen nagy kegy, mert ha a fõ közbenjáró barátai vagyunk, akkor bizalommal járulhatunk a nagy Király elé.
 


























Ima: Üdvözlégy Mária, kegyelemmel teljes...

2015. október 8., csütörtök

Az antiszemitizmus gyökerei

Már évek óta igencsak téma az antiszemitizmus újjáéledése, a holokauszt emlékezetének ápolása vagy annak tagadása, és a zsidók jogtalan vagy jogos elmarasztalása. Még a legjobb keresztények között is megtörténik, hogy akarva-akaratlanul, a beszélgetés zsidózásba megy át. Akkor hát nézzük meg, hogy mi ennek az oka. Melyek az antiszemitizmus gyökerei?...

Az antiszemitizmusnak három motivációja, ha úgy tetszik, három gyökere van. Ezek mögött vannak puszta emberi gyarlóságok, de gyakran vannak sátáni befolyások is.

Ez a három gyökér a következõ:

1. Isten Ábrahámnak tett ígéretei és a zsidó nép ószövetségi kiválasztottsága;

2. Jézus Krisztusnak zsidó testben való megtestesülése;

3. A Biblia.




1.  Isten Ábrahámnak tett ígéretei és a zsidó nép ószövetségi kiválasztottsága

Isten kiválasztotta Ábrahámot, mint az üdvtörténet elsõ emberét (Ter 12:1) és megígérte neki, hogy benne nyer áldást minden nemzetség (Ter 12:3). Ugyanakkor azt is megígérte, hogy bárki áldja Ábrahámot és az õ ivadékait, áldást nyer, de aki átkozza Ábrahámot és az õ ivadékait, az átkot von magára. Szent Pál világosan kifejti, hogy Ábrahám ivadékai test szerint a körülmetélt zsidók, de lélek szerint, minden körülmetéletlen hívõ is (Róm 4)...

(Gal 3:8) Mivel az Írás előre látta, hogy Isten a hittel teszi megigazulttá a pogányokat, előre hirdette Ábrahámnak: „Benned nyer áldást minden nép.

(Ter 12:3)  Megáldom azokat, akik áldanak téged, s megátkozom azokat, akik átkoznak téged. Benned nyer áldást a föld minden nemzetsége.

(Róm 4:11-12) Sőt a körülmetélkedés jelét is körülmetéletlenül tanúsított hite igazságának pecsétjéül kapta, hogy atyja legyen minden körülmetéletlen hívőnek, hogy azok is igaznak fogadtassanak el; és hogy atyja legyen azoknak a körülmetélteknek is, akik nemcsak körül vannak metélve, hanem nyomába is lépnek atyánk, Ábrahám körülmetéletlenül tanúsított hitének.

Mózes közvetítésével, Izrael népe megkapta a Törvényt. Isten, Izrael népét Ábrahám ivadékául támasztotta, hogy világossága legyen minden nemzetnek és hogy benne szülessen meg a világ Világossága, Jézus Krisztus (Lk 2:32). A Törvény fontos része az áldás és az átok két útjának ünnepélyes bemutatása a Jordán folyón való átkelés alkalmával (MTörv 30). E szerint, ha Izrael népe ragaszkodik az Úrhoz és törvényeihez, akkor áldásban lesz része. Akkor Izrael fej lesz a nemzetek között és a többi nemzet pedig farok. De ha az átkot választják, akkor a pogány nemzetek lesznek a fej és Izrael lesz a farok ( Mtörv 28)...

(MTörv 28:13) Az Úr fejjé tesz, nem farokká; csak felül leszel, sohase alul, ha az Úr, a te Istened parancsainak, amelyeket ma adok neked, hogy megtartsd őket, engedelmeskedsz, s attól, amit ma parancsolok neked, nem térsz el se jobbra, se balra, más isteneket követve és szolgálva.

Az antiszemiták azért lázadnak és gyülölködnek a zsidók ellen, mert látják, hogy Izrael ma is fej a világban és ma is felül van. Nem értik, nem fogadják el, hogy Isten abszolut szuverén hatalom és úgy osztja kegyelmi ajándékait és áldását, ahogyan Õ méltóztatja az Õ végtelen bölcsessége szerint. Nem értik és nem fogadják el azt a tényt, hogy Isten nem vonja vissza ígéreteit, még akkor sem ha az üdvtörténet továbbhaladt és kibontakozott a történelemben. 

Ez a lázadás hasonlatos ahoz, amikor a protestánsok egy része lázad Mária, Isten Anyja kiválasztottsága ellen és azt állítják, hogy Mária csak egy egyszerü asszony, akit mi katolikusok imádunk. Hát elõször is Mária nem "csak egy egyszerü asszony", hanem valóságosan és szeplõtelenül Isten Anyja és másodszor is, nem imádjuk õt, hanem a hüperdulia által a legnagyobb tisztelettel vagyunk iránta...

Tehát az antiszemitizmus elsõ gyökere, a zsidó népnek Istentõl való kiválasztottsága elleni lázadás. Habár az üdvtörténet és a történelem továbbhaladt ezen az eseményen, Isten mégsem vonja vissza ígéreteit és az idõk végén, Izrael népe, a zsidók is meg fognak térni (Róm 11)...

2. Jézus Krisztus zsidó testben való megtestesüése

Máté evagéliumában (Mt 1:1-17) és Lukács evagélumában (Lk 3:23-38) láthatjuk, hogy az Üdvözítõk, Jézus Krisztus, nem ûrhajón szállt le a világba, hanem beleszületett a történelembe, a zsidó nép egyik családfájába, éspedig Dávid házába. A Szentlélektõl fogantatott (Mt 1:20; Lk 1:35), de a társadalmi rend szerint József családjába jött el és test szerint a zsidó Mária génjeit vette magára. 

Tehát Jézus Krisztus, az Õ emberi természete szerint, zsidó férfi volt. Az Úr Jézus világosan kifejtette, hogy mivel Õ nem e világból való, ezért gyûlöli Õt a világ, sõt, az Õ követõi is gyûlöletesek lesznek mindenki elõtt...

(Jn 15:18-19) „Ha gyűlöl titeket a világ, tudjátok meg, hogy engem előbb gyűlölt, mint titeket. Ha e világból valók volnátok, a világ szeretné a magáét, de mivel nem e világból valók vagytok, hanem én választottalak ki titeket a világból, azért gyűlöl titeket a világ.

Az antiszemiták legrosszabbjai nemcsak azt nem fogadják el, hogy Jézus Krisztus zsidó testben született, hanem azt sem, hogy egyáltalán testben született volna. Az ördögi antiszemitizmus ekkor társul az eretnek, panteista, kozmikus fénylény Jézus hirdetésével, ami az antikrisztus lelkétõl való (2 Ján 1:7). Ilyen volt pl. Robespierre vagy a katolikus neveltetésû Imrédy Béla miniszterelnök, aki egy kozmikus csodaszarvas, eretnek hitet követett...

(2Ján 1:7) Sok csaló ment ugyanis szerteszét a világba. Ezek nem vallják, hogy Jézus Krisztus testben eljött. Aki ilyen, az csaló és antikrisztus.

Tehát az antiszemitizmus második gyökere Jézus Krisztus gyülölete, aki zsidó testben jött el a világba...

3. A Biblia

A Biblia, a Szentírás, a kanonizált szent könyvek gyüjteménye. A Biblia 72 könybõl áll, amelybõl 27 újszövetségi könyv. A szent könyvek nyelvei általában a héber és az ógörög. Bármit is mondanak egyes emberek, bármilyen kultúrkör is folyásolta be a Biblia könyveit, azokat majdnem mind zsidó emberek írták. Minden próféta, majdnem minden evangélista és minden apostol, zsidó ember volt... A misztikus Egyház alapja zsidó emberekból áll és annak fundamentumán (Ef 2:20) és kapuin, zsidó emberek nevei fognak állni (Jel 21:12)...

A Biblia nem csak egy egyszerû könyvgyûjtemény, hanem egy élõ írás. A Biblia és más könyvek között olyan a különbség, mint az oltott élõ mész és az élettelen homok között. A Biblia olvasása átformálja a lelket, az embert és az életet. A Biblia napi fél óra, hittel való olvasása, elképzelhetetlenül radikális változást hozhat az ember életében. A Biblia Isten eleven igéje, az örök Ige nyomtatott, betükben szunnyadó, befogadásra váró, fizikai jelenléte... Tehát az antiszemitizmus harmadik gyökere a Biblia zsidó eredete.

Összegzés

Habár az antiszemitizmus mindhárom gyökerében a zsidó nép elleni gyûlöletet láthatjuk, mégis, a végsõ célja ennek a gyûlöletnek nem a zsidó nép, hanem maga Isten Fia, Jézus Krisztus és Õrajta keresztül a mennyei Atya, aki Õt elküldte a világba. Tehát az antiszemitizmus valójában egy az igaz Isten elleni gyûlölet, ami a Sátántól ered...

Az antiszemitizmusnak két kategóriája van

1. A sátáni antiszemitizmus – amikor valaki a gonosz lélek által vezérelve, irracionális módon gyûlöli a zsidókat.

2. A belenevelt antiszemitizmus – amikor valakivel elhitetik, hogy a világon minden rosszat a zsidók tesznek: a zsidók a nagy bankárok és a világ uzsorásai, a zsidók a nagy összeesküvõk és háboruk gerjesztõi, a zsidók a liberális megrontók és az Egyház ellenségei, stb. 

Egy racionálisan gondolkodó ember láthatja, hogy a zsidók sem gazdagabbak, mint más nemzetiségû gazdagok, a zsidók sem összesküvõbbek, mint a nagyhatalmak és a zsidók sem liberálisabbak, mint más nemzet liberálisai. Valóban, sok kivételesen tehetséges, tudós, művész és gazdag zsidó volt és van, de ez Isten áldasa...

A belenevelt antiszemitizmust ki lehet nevelni és helyes útra lehet terelni, de a sátáni antiszemitizmust nem. A sátáni antiszemitizmus ellen csak egy megoldás létezik, éspedig a Katolikus Egyház Katekizmusának  értelmében meghatározott igazságos háború (KEK 2309). Nem gondolom antiszemitizmusnak a palesztinok konfliktusait a zsidókkal Izraelben, Jeruzsálemben vagy a gázai övezetben. Ezek területekért, erőforrásokért vagy vallásos meggyõzõdésbõl származó konfliktusok...

Szerintem a keresztény embernek kötelessége szeretni és pártolni a zsidókat, még a cionista Izraelt is. Aki nem szereti a zsidókat és Izraelt, az elõbb-utóbb a zsidókat gyûlölõ vagy kiírtani vágyó erõk pártjára sodródik. A keresztény embernek mindenkit áldania kell, de Egyházunk mellett, különösen áldanunk kell az idõsebb, ószövetségi testvéreinket, a zsidókat és államukat, Izraelt... Is

Ima: Uram! Áldott legyen Izrael és minden zsidó a világon. Ámen.