Szent Jakab levelébõl, meg Aquinói Szent Tamás tanításából is tudjuk, hogy
Isten egésszen mozdulatlan és változatlan. Benne nincs változás, még a változásnak árnyéka
sincs…
Minden mozgás és minden változás Őtõle indul, Aki minden mozgásank és
változásanak elsődleges oka és Ura. Áldott legyen az Ő Szent Neve mindörökké. Ámen.
Izrael népe, - amikor kivezette őket Isten az egyiptomi rabságából - amint megérkezett
a Vörös tengerhez, rémülten kiáltozott, hogy miképpen menekülhetne meg az őket
követő egyiptomi seregtől. Szidták Mózest, hogy miért nem hagyta őket a
biztonságos rabságban. Ekkor Mózes csak annyit mondott nekik: Ne féljetek...(Kiv 14:13). Ez azt
jelentette, hogy ne csináljatok semmit, hanem csak várjátok, hogy az Úr cselekedjen...
Az Újszövetségben, Szent Jakab apostol arra buzdít, hogy engedelmeskedjük
Istennek, álljunk ellen az ördögnek, és akkor az elfut tõlünk...
Mit jelent ez az ellenállás? Hát leginkább mozdulatlanságot... Az ördög nem képes hozzánk
nyúlni, nem tud semmit se tenni, ezért kísért, hogy mi magunk cselekedjük meg a rosszat. De Isten nem
engedi meg, hogy erőnkön felül kísértsen minket...
Isten megengedi a kísértést a mi életünkben, amint megengedte azt Ábrahám életében is, meg az Úr Jézus földi
életében is (Zsid 2:18; 4:15), hogy nyilvánvaló legyen ki hűséges Őhozzá. Azonban Isten sose kisért, sose csábít a rosszra, hogy mi bűnbe essünk. Az ember rendetlen
vágyai azok, amelyek a rosszra viszik. Ezért imádkozzuk a
Miatyánkban, hogy: ne vigy minket a
kísértésbe... Itt Isten megengedő akaratáról van szó. Megengedi a különbözõ
kísértéseket életünkben, hogy kipróbáltak legyünk...
Minden kísértés és lelki vihar ideje alatt, a mozdulatlanságot kell
választanunk. Minden bűn, amelyre a kísértés veszi rá az embert, egyfajta mozdulatból ered.
Innen jön a gyilosság, az öngyilkosság, a nemi erőszak, a fajtalanság, a
tisztátalanság, a tolvajlás, stb. A kísértés hatására az ember elindúl, megmozdítja kezét, lábát, és a rossz megcselekvésére adja a testét...
Maradjunk mozdulatlan... Ez nem teljes fizikai
mozdulatlanságot jelent, hanem azon a szellemi vagy testi téren maradjunk
mozdulatlanul, amelyen a kisértés ér minket. Ezt a mozdulatlanságot el lehet érni elmélkedéssel, rózsafűzér imádsággal, környezet változtatással, egy jó lelki társaság
megkeresésével, közös imával, stb. Van egy székely mondás: Nem az legény aki űti, hanem aki bírja... Itt is, nem az a legény, aki kisért, hanem az, aki kibírja mozdulatlanul a
kísértést Krisztusban.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése