Hogyan lehet elképzelni azt, hogy az Oltáriszentség Krisztus valóságos teste és vére?... Képzeljünk el, hogy egy egyiptomi múmia, valamikor élõ és mozgó ember volt. Ha megdaráljuk a múmiát, akkor kapunk belõle néhány kilogram port. Ha kielemeztetjük ezt a port egy laboratóriumban, akkor megkapjuk annak elemeit, felsorolva egy listában, mennyiségekben és százalékokban. Hasonlóképpen, ha veszünk egy át nem változtatott ostyát és ezt is kielemezzük a laboratóriumban, akkor annak is megkaphatjuk az elemeit. Mi a lényegi különbség egy múmia és egy át nem változtatott ostya laboratoriumi eredményei között? Semmi...
Ha azonban a Szentlélek leszáll, akkor minden életre kel (Róm 8:11)... Ha az Úr Jézusnak volt hatalma feltámasztani a négy napja halott Lázárt, akkor van hatalma feltámasztani a múmifikálódott testű egyiptomit is, függetlenül a teste halmazállapotától. Ha az egyiptomi múmia megdarált porhalmaza feltámadhat és mozoghat, akkor a mozdulatlan, átlényegült ostyában is ott él a feltámadt és megdicsőült Jézus Krisztus szent teste és vére. Ez nem egy mozgó, hús-vér test, hanem a kenyér és a bor színe alatt rejtőzködő, feltámadt és megdicsõült szent test...
Ha Istennek volt hatalma a Szentlélek által, hogy Mária méhében testet alkosson az örök Igének, akkor van hatalma bármennyi helyen és bármennyi kenyérben meg borban átlényegülni Krisztus valóságos testévé és vérévé. A Szentlélek hasonlatos egyfajta “negyedik dimenzió”-hoz. A Szentlélek által, mindenki, egyidőben tud megjelenni bárhol és bármennyiszer. Ezért az Oltáriszentség mindig csak szaporodik és soha nem osztódik. Az Oltáriszentség legkisebb morzsája is akkora, mint egy tányérnyi ostya és Isten teljesen jelen van benne...
Az Oltáriszentség a tabernákulumban soha sem magányos, nem unatkozik és nem szomorú, mert Isten mindenhol jelen van. Krisztus teste és vére, a Szentháromság boldog szeretetközösségében, egyszerre szenvedő és boldog...
Ima: Áldott légy Urunk Jézus Kristus a legméltóságosabb Oltáriszentségben. Ámen.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése