2014. november 5., szerda

Az Oltáriszentségre tekintünk

Az Oltáriszentség a legnagyobb szentség és minden szentség forrása, amelyre csak akkor tekinthetünk illendően, megbotránkozás nélkül (Mt 11:6; Lk 7:23), ha alázatosságra és gyermeki lelkületre fegyelmezzük szívünket (Mt 18:3). 

Az Oltáriszentség meghaladja az emberi értelmet és felfogó képességet, misztérium és misztikus függöny, amelyen képtelenek vagyunk áthatolni értelmünkkel. Az Oltáriszentség az Egyház csúcsa és forrása, Főpapja és az egyházirend létének oka...

Hogyan lehet elképzelni egyszerűen azt, hogy az Oltáriszentség Krisztus valóságos teste és vére? Csakis hasonlatokkal... 

Képzeljünk el, hogy egy egyiptomi múmiát. Képzeljük el, hogy az a test valamikor élő és mozgó ember volt. Ha megdaráljuk a múmiát, akkor kapunk belőle néhány kilogram port. Ha kielemeztetjük ezt a port egy laboratóriumban, akkor megkapjuk annak elemeit, felsorolva egy listában, mennyiségekben és százalékokban. Hasonlóképpen, ha veszünk egy át nem változtatott ostyát, és ezt is kielemeztetjük a laboratóriumban, akkor annak is megkaphatjuk az elemeit. Mi a lényegi különbség egy múmia és egy át nem változtatott ostya laboratoriumi eredményei között? Semmi...

Ha azonban leszáll a Szentlélek, akkor minden életre kel (Róm 8:11)... Ha az Úr Jézusnak volt hatalma feltámasztani a négy napja halott Lázárt, akkor van hatalma feltámasztani a múmifikálódott egyiptomit is, függetlenül a teste halmazállapotától. Ha az egyiptomi múmia megdarált porhalmaza feltámadhat és mozoghat, akkor a mozdulatlan, átlényegült ostyában is ott élhet a feltámadt és megdicsőült Úr Jézus Krisztus szent teste és vére. Ez nem egy mozgó, hús-vér test, hanem a kenyér és a bor színe alatt rejtőzködő, feltámadt és megdicsőült szent test...

Ha Istennek volt hatalma a Szentlélek által, hogy Mária méhében testet alkosson az örök Igének, akkor van hatalma bármennyi helyen és bármennyi kenyérben meg borban átlényegülni Krisztus valóságos testévé és vérévé. A Szentlélek hasonlatos egyfajta “negyedik dimenzió”-hoz. A Szentlélek által, minden, egyidőben tud megjelenni bárhol és bármennyiszer. Ezért az Oltáriszentség mindig csak szaporodik és soha nem osztódik. Az Oltáriszentség legkisebb morzsája is akkora, mint egy tányérnyi ostya és Isten teljesen jelen van benne.

Az Oltáriszentség a tabernákulumban soha sem magányos, nem unatkozik és nem szomorú, mert szeretetközösségben van. Krisztus szent teste és vére, a Szentháromság boldog szeretetközösségében, egyszerre szenved és örök boldog...





Ima: Áldunk és magasztalunk Urunk Jézus Kristus a legméltóságosabb Oltáriszentségben. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése