2016. június 2., csütörtök

Tálcán

Ez egy olyan történet, amelynek jelentését csak nagyon későre értettem meg...

Valamikor a megtérésem kezdetén, a kilencvenes években, szolgálati útra mentünk Szovátára. A fõnökkel kellett odamennem egy egyhetes szakmai értekezletre. Szovátán, az Aluniş szállóban szállásoltak el, és az értekezlet a szállóda ebédlõjébe volt berendezve.

Késõ délután érkeztünk meg autóval a szállódához és ott elszállásoltak minket egy kétágyas szobába. A fõnököm szovátai születésű volt, és nem akart lejönni vacsorázni, mert készült meglátogatni a rokonait. Mielõtt elment volna, lehuppantunk a fotelekbe és elkezdtünk beszélgetni valamirõl. A beszélgetés úgy alakult, hogy megemlítettem az evangéliumot. A botránkozásról szóló részt idéztem...

(Mt 18:8-9) Ha pedig a te kezed vagy a te lábad megbotránkoztat téged, vágd le azokat és vesd el magadtól; jobb néked az életre sántán vagy csonkán bemenned, hogynem két kézzel vagy két lábbal vettetned az örök tűzre. És ha a te szemed botránkoztat meg téged, vájd ki azt és vesd el magadtól; jobb néked félszemmel bemenned az életre, hogynem két szemmel vettetned a gyehenna tüzére.  

Amikor a fõnököm meghallotta ezeket az igéket, azt kérdezte: 

- Honnan szedted ezt a marhaságot?... 

Ekkor én elkezdtem neki beszélni a hitrõl, az Úr Jézusról meg az evangéliumról. Amikor láttam, hogy hitetlenkedve hallgat, arra gondoltam, hogy nem arról kellene beszélnem neki, amit elméletileg ismerek, hanem arról, amit én személyesen megtapasztaltam. Ekkor elkezdtem beszélni neki a megtérésemrõl és a szentgyónásaimról. Tanúságot tettem neki arról, hogy miként vette le az Úr Jézus bûneim terhét a szentgyónásban. A fõnököm egy ideig csendben hallgatott, mintha magába szállt volna, majd azt mondta: 

- Ha ez téged megnyugatat, akkor tedd ezt…

Õ elment a rokonaihoz, én meg vacsoráztam és lefeküdtem. Éjjel egy nagyon erõteljes álmom volt… Azt álmodtam, hogy egy tó fölött lebegek, amelynek a partján egy kis kunyhó áll a fenyõk között. Tél volt, a tó be volt fagyva és az egész tájat hó borította. Olyan volt az egész, mint egy karácsonyi üdvözlõlap. Amint nézgettem a tájat, az egész átalakult, sokkal kisebb és szebb lett. Egyszerre csak az egész táj, a házikóval meg a tóval együtt, csillogni kezdtek, minta ezüstbõl lettek volna, egy szép ezüsttálcán. Néztem ezt a gyönyörû alkotast az ezüsttálcán és láttam, hogy a befagyott tó fényes, mint a tükör. Ekkor a tó fölé hajoltam, hogy megnézzem magam, de amikor belenéztem a tó tükrébe, akkor az arcképem helyett Jézus nézett szembe velem a tó tükrébõl. Ettõl annyira meglepődtem, rettentem, hogy torkom szakadtából felorditottam és felébredtem. Tisztán láttam Jézus arcát magam elõtt... Jézus arca olyan fiatal és sugárzó volt, mint ahogyan egy plakáton láttam az egyik templomban. Úgy kb. egy 18 éves fiatalember arca lehetett, gyönyörû, pirospozsgás, sejmes, patyolat bõrrel, sugárzó kék szemekkel és enyhén szõkés, serkenõ szakállal. Órákig az álom hatása alatt voltam. Gyönyörû volt és egyben megrettentő…

Az értekezlet elsõ napján már vártak a rendezõk és a szponzor cégek a protokollal. Adtak nóteszt, naptárt, mappát, golyóstollat, és egy nagy sötétkék zománcozott pléhtálcát. Mindenki csodálkozva nézegette a tálcát. A tálcára Vlad Ţepeş volt festve és körkörösen azt írta:  * DRACULA * VLAD ŢEPEŞ *.  Hát ha már adták, elvettük, de én már ott elhatároztam, hogy bizony, nem viszem haza ezt a tálcát. Így aztán, hazafelé kértem, hogy álljunk meg Korondon és az elsõ kerámiásnál elcseréltem a tálcát egy kerámia tányérra.

Mindig, amikor eszembe jutott ez az álom, gondolkodtam, hogy vajon mit jelenthetett, mert éreztem, hogy az álom a Szentlélektõl volt, de sohasem tudtam megfejteni. Aztán, egyszer, sok évre rá, elmeséltem az álmomat a testvéreknek a közösségben, de mondtam, hogy sajnos nem értem mit jelent. Erre az egyik közösségi tag rávágta: 

- Mit nem értesz? Hát felajánlottad neki tálcán Jézust! Aztán ha elfogaja jó, s ha nem akkor az ő dolga… 

Én döbbenten csodálkoztam rá a Szentlélek mûködésére. Lám, egy másik testvér által kellett megértenem a Szentlélek üzenetét, amelyet álmomba adott. Igen, én felajánlottam Jézust és az üdvösséget a fõnökömnek és rajta áll, hogy élete végéig hogyan dönt: elfogadja-e Jézust vagy sem. Az ördög (DRACULA) is tálcán ajánlja fel a világ dolgait. Mindenkinek választani a kell a két tálca közül…

Ma is, húsz év múlva, ugyanerre tanít a Szentlélek: soha ne erõszakoljuk rá senkire az evangéliumot. Csak ajánljuk fel szépen, szelíden, tálcán… A másik emberen áll, hogy elfogadja-e azt vagy sem. Az ember szívébe nem lehet bedönteni az ajtót. Annak belülrõl van kilincse. Õ kell kinyissa, hogy beengedjen a tálcánkkal, hogy felszolgálhassuk neki Jézust...

(Jel 3:20) Nézd, az ajtóban állok és zörgetek. Aki meghallja szavamat és kinyitja az ajtót, ahhoz bemegyek és vele étkezem, ő meg velem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése