2017. április 2., vasárnap

A Szentlélek arca - Figyelmeztet

(1 Tim 4:1) A Lélek azonban világosan mondja

Már a második Szentlélek szeminárium volt, amelyen részt vettem. Ekkor már én is kiscsoport vezetõ lettem, és el voltam telve magammal az új szerepemben. Hamar megszoktam a közösséget, a szolgálatot, és magamévá tettem egyfajta elitista magatartást. Szenteskedõ fesztelenséggel mozogtam a közösségben és a templomban.

Éppen a szeminárium vége volt, a küldetési mise. Ilyenkor mindig ünnepélyes a hangulat. A hozzátartozók virágokat hoznak, akár egy kortárstalákozó misére. Szokás szerint, két szín alatt áldotatott a pap. Nehéz mindent pontosan megszervezni és minden feladatot leosztani. Sokszor menet közben alakulnak ki a dolgok. Így aztán, amikor sor került az áldoztatásra, a pap éléjött a kehellyel és az Oltáriszentséget tartalmazó cibóriummal. Mivel nem volt segítsége, körülnézett a közelállókon, mintegy segítséget kérve.
Mivel én álltal legközelebb, bátran odapattantam és elvettem tõle a cibóriumot. A pap vette a szent ostyákat, belemártotta a kehelybe és megáldoztatta a szeminároimot végzõket. 

Alighogy elkezdte az áldoztatást, egy hangot hallottam a bensõmben: “Ember, tudod te hogy mit fogsz a kezedben?...” Ekkor döbbentem rá, hogy a szenteskedõ, meggondolatlan bennfentességemben, csak a cibóriumot láttam. Csak arra gondoltam, hogy fogom a templomi edényt és segítkezek, de egyáltalán nem tudatosítottam magamban, hogy én az élõ és feltámadt Krisztust, az ég és föld Teremtõjét, a Megváltót, végsõ bírámat és nagy Királyomat tartom a kezemben.

A Szentlélek figyelmeztetett a szent istenfélelemre. Nem süröghetünk-foroghatunk az oltár körül, akár egy konyhában, mert itt az eledel maga az Isten...

(Jn 5:53-56) Jézus így szólt hozzájuk: Bizony, bizony, mondom nektek: ha nem eszitek az Emberfia testét, és nem isszátok a vérét, nincsen élet tibennetek.  Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon. Mert az én testem igazi étel, és az én vérem igazi ital. Aki eszi az én testemet, és issza az én véremet, az énbennem marad, és én őbenne.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése