2017. április 3., hétfő

A Szentlélek arca – Megintõ

(1Tim 4:1) A Lélek azonban világosan mondja...

Megérkezett az új plébánosunk. Új seprû jól seper… Elkezdte megújító tervének életbe léptetését. Ebben az idõben volt, hogy - mint egyháztanácsost - elkapott a plébánia udvarán, amint a hittanterem felé tartottam és behívott a plébániára. 
- Jõjjön, jõjjön, - mondta az ajtóban - mert mindjárt kiakasztják a bõrünket… Ezzel azt akarta érzékeltetni, hogy egy kicsit tart a hívektõl, nehogy nekimenjenek a tervei miatt...

Hát nem mentek neki a hívek. Örvendtek, hogy tenni akar és fellendíti az õreg pap által, anyagilag romokban hátrahagyott plébániát. Egyhamar nekifogott a templomépítésnek is. A templomépítés egyik fogas problémája az új templom körüli tereprendezés volt. Egy sor rozsdás pléhgarázs volt ott, amelyet le kellett bontani. Na ebbõl aztán nagy cirkusz lett. Felhívott, hogy képviseljem õt odakint az utcán, hogy ne kelljen csúfítania arcát a civakodó szomszédok elõtt. Még újságcikk is született az esetrõl…

Végül, megoldódott a garázsok ûgye, de a további tervekben is tereprendezési problémák merültek fel. Az egyháztanácsban, a beszélgetések gyakran vidámak, viccelõdõsek voltak. Egy ilyen alkalommal, valamilyen téma kapcsán, a plébánosunk szabadkozott egy javaslat hallatán, mert az egy újabb garázslebontási vitát indított volna el. Ekkor én, vicces-bizalmaskodóan, meg akartam veregetni a vállát és akartam mondani: Nem baj, majd kiküldjük a plébános urat. Legfeljebb kiakasztják majd a bõrét… De amikor megmozdult a kezem, hogy vállon veregessem, megfeszült bennem a Lélek és világosan megfenyegetett: Vigyázz mit teszel, hogyan emeled rá a kezed!...

A vicces gondolatom tüstént elpárolgott, csak finoman megérintettem a plébános vállát és elkomolyodva figyeltem magamban a Lélekre. A Lélek szavából megértettem, hogy a plébános Istennek lefoglalt ember, õt nem szabad tiszteletlenül érinteni, nem lehet vele mókázni, bizalmaskodni, mert hatalmas védelem alatt áll, és aki hozzáér, annyi mintha Isten szempillájához érne...

Sokan szeretnék ha a pap barátkozna velük, ha idõt töltene velük, ha bizalmas viszonyban lehetnének vele… Ez nem helyes dolog. A pásztor nem egy bárányé, hanem a nyájé. Egy bárány nem sajátíthatja ki a pásztort, és a pásztor sem hajolhat oda jobban oda az egyik bárányhoz, mint a másikhoz...

Sok év múlva, egy alkalommal, csak egy villanás erejéig,  úgy tûnt, mintha megpillantottam volna a plébános angyalát, aki õrzi és segíti õt. Kb. három méter magasnak láttam, hófehérnek, nagy szárnyakkal, amint összetett kezekkel állt a plébános mellett, mikor az oltárnál misézett...

(1Sám 26:23) Az Úr mindenkinek megfizet a maga igazsága és hűsége szerint, mert az Úr a kezembe adott ma téged, de én nem akartam kezet emelni az Úr fölkentjére.

(Zak 2:12) Mert ezt mondja a Seregek Ura az ő dicsősége küldött engem a népekhez, amelyek kifosztottak titeket, mert ha valaki hozzátok ér, olyan, mintha a szempillámhoz érne...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése